חוג פיסול ברחובות 

חוג  הפיסול  ברחובות של הסדנה לאמנות-מתקיים בבקרים בימי א', ד' (9:00 עד 11:30) וביום -ו' . 10:00 עד 12:30.

ובערבים בימי ד' ו ב'' -19:00 עד 21:30. פיסול בבטון  או פיסול בממדים גדולים עדיף שיתבצע בבוקר.

הנה חלק מהטכניקות והנושאים שבהם עובדים בחוג הפיסול ברחובות:

פיסול בחימר ופיסול קרמי

פיסול בחימר ברחובות

 

פיסול בחימר

 

 

פיסול בחימר רחובותפיסול קרמי רחובות

פיסול בבטון בטכניקות שונות

פיסול בבטון

פיסול בבטון על גבי פוליסטרן-חוג פיסול רחובות

פיסול בטון רחובות

פיסול בבטון על גבי רשת מתכת חוג פיסול רחובות

פיסול בבטון רחובות

פיסול בבטון תוך שימוש ביציקה-(תבנית)

פיסול רחובות

פיסול בנייר ובעיסת נייר

פיסול רחובות

פיסול בנייר רחובות

שרי בכרך פיסול בנייר רחובות

פיסול בנייר ברחובות

פיסול בחוט ברזל וברשת חשופה

פיסול בחוט ברזל רחובות

שרון בן יהודה-חוג פיסול רחובות

פיסול ברשת

פיסול שקוף-אפוקסי אקריל, פוליאסטר

פיסול שקוף

פיסול בסיליקון

פיסול בסיליקון

פיסול בבד וסיבים

פיסול בבד

ועוד טכניקות רבות

 

 

 

 

 

אני לא מאמין במסלול לימודי פיסול  קשיח,  בהתקדמות היררכית לפי תחנות. 

מה שטבעי לאדם אחד, יוצר התנגדות באדם אחר.

כמובן שצריך לדעת טכניקה, אבל  לפעמים צריך להתחיל מהאמצע ולא מההתחלה. 

(לפעמים צריך להתחיל מההתחלה). פיסול לאנשים רבים הוא יכולת טבעית מאוד.

במובן מסויים פיסול טבעי יותר מציור. הוא קשור במגע, חוש ראשיני יותר מראייה. 

למריון מילנר פסיכואנליטיקאית חשובה וציירת -יש ספר בשם "על חוסר היכולת לצייר"

היא מדברת על תהליך הציור כתהליך נפשי מורכב  שמתאפשר או נחסם בעיקר בשל מרכיבים 

פסיכולוגיים, כך גם בלימוד פיסול.

לפעמים בשיעור הראשון אני שם גוש של חימר במשקל 10 קג' לפני התלמיד ואומר לו לפסל

בלי הוראות ובלי להסביר דבר..

. הוא מוצא את הדרכים שלו, ואני מסתכל במה מעכב אותו, פעמים  זה ידע טכני,איך 

חותכים את החימר? יש סכין, יש חוט ברזל.

 פעמים אחרות אלו קשיים מנטליים, הפחד להרוס, 

הפחד מתוקפנות ( בהתחלה צריך להיות אלים כלפי החימר).

אני מאמין מאוד בחשיבות הקצב  האישי, ובסבלנות, אבל קשוב  בשלבים הראשונים לתסכול.

 הוראת פיסול לא יכולה להתמקד רק בטכניקה ובתוצאה. 

 יש משהו חושפני מאוד בתהליך היצירתי-לא רק מבחינת תוכן ונושאי העבודות. אלא גם בתהליך עצמו.

כמה מאפשר האדם לדברים חדשים לקרות, כמה הוא מוכן ללכת עם החדש וכמה הוא דבק בתוכנית. 

מה מכשיל או עובד עבורו, איפה הגוף שלו בזמן העבודה.

אני מאמין שהתהליך הוא המפתח בהוראת פיסול כמו גם בהוראת ציור.

ברניני אמר שאינך נעשה פסל עד שאינך יוצר  את כלי העבודה שלך. 

התהליך היצירתי -הוא כלי העבודה החשוב ביותר. 

האם תהליך הפיסול נותן מקום לתסכול ולמשברים?, (בפיסול משברים הם שברים אמתיים).

אני מאמין בתהליך שמאפשר גיוון, שפות פסוליות רבות: פיסול בבד-הוא שפה אחרת מפיסול בבטון.

 הגיוון מאפשר פריצות יצירתיות, אפשרויות חדשות, פתרונות שלא חשבת עליהם.

באתר יש ניסיון להציג את התפיסה הכוללת שלי לגבי פיסול, ציור , אמנות בכלל, ותהליכים יצירתיים-

אשמח אם תעיינו במאמרים.

חוג הפיסול ברחובות נהנה מאפשרויות הן מבחינת תכנים ונושאים, והן מבחינת חומרים וכלי עבודה שיש 

למעט מקומות אחרים, משורי עץ שולחניים ,מקדחות כרסום ועד לכמעט כל סוג צבע שקיים.-

זהו יתרון שצריך לנצל.

 

 

 

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית