'סדנא בכפר' היא סדנא ותיקה לאומנות, הפועלת מזה למעלה משלושים שנה,ברחובות שוהם ובאר שבע.

הסדנא מנוהלת על-ידי האמן זיו אייל:   

   MINIMAL EXPOSION   Sllu  TrendHnter kere  'Stylists  

 

 תואר שני באמנות (Master of Fine Arts) (התמחות במקצועות הפיסול), ובפסיכולגיה- -תהליכים יצירתיים -אוניברסיטת קורנל בניו-יורק)

 ציור חוג ראשון לציון

שיר-חוג ציור ילדים ונוער

מגוון קורסים

ציור לילדים, ציור לנוער וציור למבוגרים מרמת מתחילים ועד לרמות מתקדמות, בכלל זאת קורסים יחידניים והכנת תיק עבודות ללימודים גבוהים.

כמו גם חוגים לפיסול ילדים ונוער ופיסול מבוגרים

אנו עובדים בסדנא בתחומים השונים של האומנות הפלסטית: רישום, ציור, פיסול בחומרים מגוונים ובשילוב חומרים וכן צילום.

במהלך שנות הניסיון הרבות, פיתחנו שיטה ייחודית להוראת אומנות – המשלבת בין הקניית מיומנויות טכניות, בסיס ידע בתחומי האומנות ופיתוח יצירתיות וביטוי אישי בעבודה. העבודה בסדנא הינה בקבוצות קטנות, תוך מתן יחס אישי ותוכנית עבודה פרטנית לכל תלמיד בהתאם לרמתו ולתחומי העניין שלו.

אלו הדגשים בעבודה שלנו: 

   התמקדות בתהליך היצירתי, -שוב ושוב מראים מחקרים שהיכולת להיות ב"כאן ועכשיו" של התהליך

מאפשרת  להגיע למרחק גדול יותר ולעומק רב יותר מהתמקדות בתוצאות.

  # דיאלוג, מפגש-לא לימוד על פי תוכנית לימודים נוקשה. לימוד פיסול

ואמנות הבעתית בכלל הם פעולה של אינטראקציה. של תקשורת. של שני בני אדם לפחות

(גם לקבוצה יש חשיבות)-המביאים את עצמם למגע דרך עבודה משותפת

. דרך היכולת להבין זה את זה בכמה מישורים.

    # גיוון,-שימוש בכמה שפות פיסוליות ואמנותיות ?(אני מתעקש ללמד ציור ופיסול וגם לגעת בצילום).

פתרונות יצירתיים עובדים כפי שמטפורה עובדת בשפה: היכולת לעבור למרחב אחר של התייחסות.

לדרך אחרת של חשיבה. באמנות זה מרכיב מרכזי.

   # פרדוקסים, סתירות, מתח-  החלפת תפיסה של איזון  בתפיסה של מתח דינמי.

    מרחב של חוסר ודאות-של אי ידיעה-עבודה בפיסול ובאמנות בכלל חייבת לכלול בתוכה את "אי הידיעה".

לדעת הכל על מה שאתה עומד ליצור - לדעת הכל על עצמך- זה להרוג את המרחב היצירתי.

  #  הרס,-הפחד לקלקל ולהרוס הוא אחד החסמים היצירתיים הגדולים.

 מחקרים על יצירתיות מראים שמה שמאפיין אמנים הממשיכים ליצור

זו הנכונות למרוד בעצמם-למרוד בהישג שלהם, יצירתיות היא מחזוריות של הרס ובניה.

   # התמסרות-היכולת להיכנע לתהליך , לפסל, לחומר- לא לשלוט בו.

     "המרחק הנכון"-להיכנס ולצאת, להחליף נקודת מבט,  להתרחק ולהתקרב.

דברים שרואים מכאן לא רואים משם,

ואני מדבר גם על המרכיב הפיזי אבל גם על המרכיב הרגשי.

#  הנכונות לגמגם, למעוד ללמוד, לקחת סיכון- איך אפשר ללמוד משהו חדש בלי זה?,

איך אפשר לעשות משהו חדש בלי זה?

פיסול חוג ראשון לציון

פיסול בחימר

ציור לימוד

ציור חוג רחובות

 

 

על הגישה ועל הדרך 
ב"סדנא" אני מנסה ליישם את ה"אני מאמין "שלי על אודות הדרך שבה יש ללמד אומנות.(ציור,פיסול  וכ') 
החינוך לאומנות ותהליכי למידת האומנות לרבדיה השונים מאפשרים מרחב עשיר ומגוון לעשייה יצירתית, לפיתוח חשיבה, להבנת השפה, ליצירת סקרנות אינטלקטואלית וחוויתית כאחת, להבעת רגשות ורעיונות באופן מוחשי ותקשורתי וכו'.  אבל הייתי רוצה לתאר את ההנאה החושנית כמעט של תלמידים המורחים צבע על קנווס ומספרים שכל הלילה חלמו על צבעים הללו... על ההתפעלות של נערה שעבדה קשה על ציור ראליסטי להפליא של אחותה ולא מאמינה שהיא זו שציירה את הציור, שהיא זו שהתלבטה לגבי קווי האופי בסנטר... אני אוהב את אותו רגע שבו מבין הצייר שבעצם הוא צריך להכריע על דמותו הפסיכולוגית של האובייקט, שבעצם  הוא משחק בעולם רגשי פנימי... אני אוהב את הגילוי של ההשתחררות הגופנית במגע עם חימר והחופש שהוא מאפשר... ובכל זאת אני רוצה לגעת בעקרונות הגישה: 

  1. עושר של אפשרויות, הפרייה הדדית בין תחומים שונים, גשרים של פתרונות חדשים המושאלים מתחום לתחום. במסגרת האפשרויות מותר לדלג בין תחום לתחום, מותר להישאר בתחום אחד ולהעמיק בו - בניגוד לגישה המצדדת ב"התמחות", מחקרים על יצרתיות מדגישים את היתרונות ב"דילוג", בקפיצה בין רעיונות ותחומים בשלבים שונים של התהליך היצירתי.
  2. קורס אומנות לפי מידה. הכוונה היא ל"תפור" קורס אישי, לא מבנה סגור וסופי אלא תהליך המשתנה באופן מתמיד.
  3. רגישות בהתערבות מצד המורה. אנחנו עוסקים בביטוי שהוא לעיתים אישי מאוד. פעמים רבות, אני חש שהתערבות המורים בדרך הפיסול, הציור או הצילום של התלמיד, נובעת מצורכי האגו של המורה ולאו דווקא מצורכי התלמיד - התלמיד היה מגיע אל פתרון מקורי משלו, אילו רק ניתן לו הביטחון שביכולתו לעשות זאת. האומנות היא קודם כל תהליך של תקשורת פנימית בין האדם לבין עצמו (ולא פעם מלווה במתח רגשי) לפיכך זקוקה לשטף ורצף. (כמובן שיש שלבים בהם צריך לרכוש טכניקה).אשמיע גם את דעתי,הטכנית,והאישית, כיוון שאומנות היא גם תקשורת חיצונית.
    מתי להתערב ואיך לעשות זאת, אלו הן השאלות הגדולות בהוראת האומנות.
  4. מתח בין הפן היצירתי לבן הפן של ידע ומיומנות. אני שם דגש על התנועה ועל הדיאלוג ביניהם. את שניהם אני תופס כחשובים ומשלימים. אני לא אוהב סדנאות המדגישות את היצירתיות על חשבון הידע, וגם לא את הקיצוניות האחרת - מורים שהם רק מיומנות טכנית. התפיסה שלי היא שהמתח הזה צריך להיות דינמי. האיזון הנכון הוא מתכון אישי.
  5. גמישות. גם במימד הטכני הצר שלה הגמישות מאפשרת יותר מפתרון אחד, ואין דבר שמדגים זאת יותר מעבודה עם ילדים הממשיכים ללמד אותי שוב ושוב איך לצייר ולפסל.(חוג ציור לילדים)

            קישורים מומלצים:

                הוסף אתר:

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית